maanantai 30. marraskuuta 2009

Nuno-mail

Nuno pääsi mun sähköpostille ja päätti kirjoittaa Suomussalmelle vähän postia. Ei kerrota sille, että kopsaan sen tänne...


Moikka Kaija, Mutsi, Tyyne ja muut!

Vihdoin toi mun palvelija antoi mulle näppiksen käyttöön ja saan laittaa teille terkkuja tulemaan. Olis taas vaikka mitä kerrottavaa, joten muistankohan mä kaikkia... No ainakin me oltiin viikonloppu taas Jyvähyvässä ja mua vähän sunnuntaina arvelutti, että meinaakohan ne jättää mut taas hoitoon "mummolaan", mutta sit ne laittoi mulle turvavyöt ja pääsin siitäkin huolenaiheesta. Jyväskylässä on kyllä kiva käydä, kun mulla on siellä sellainen pallopoika (tai onhan se jo vähän paljon vanhempi) ja se tarjoilee mulle nakkejakin joka välissä.

Sit myö käytiin vähän agiliitelemässä lauantaina. Oltiin jossain hevostallissa, jossa ulko-oven vieressä oli iso koirien kieltokyltti. Me livahdettiin kuitenkin salavihkaa sinne sisälle kyltistä huolimatta ja siellähän oli oikein taivas: 2 agilityrataa maneesin päädyissä. Ekaksi kun mentiin radalle, niin toi narunjatke ei oikein innostunut mun esityksistä. Mä vähän suunnittelin omia kurvauksia ja menin sit niiden mukaan, mut mitäs oli liian hidas. Mä näytin sille vaan taka-anturoita. Sit me sen radan jälkeen kuulemma lopettiin agility ihan kokonaan. What?! Mutta vaan ehkä 15 minuutiksi ja sit mentiinkin uudestaan vähän viritteleen ja radalle.

Siinä toisella radalla mä sit jaksoin kuunnellakin aika hyvin sitä perässä hiihtelijää, mut pujottelulle se päästi mut liian vauhdikkaasti ja sekosin sit vähän toisessa välissä, kun ei pysty taipumaan mahdottomuuksiin, vaikka oonhan mä aika kumia. Sit se sössi meille siinä pujolla vähän lisää pisteitä, mut sit taas mentiin, kunnes mä otin yhden putken ympärikierron kautta loppusuoran maaliin. Saatiin tulos siis, 15 vp tuli radalta. Niin ja joku ihme hiippari mua vähän häiritsi A:lla, niin mun piti ottaa pieni tuijotuskisa sen kanssa. Oli kuulemma tuomari. Mä varmaan voitin sen kisan, kun otin nätin alakontaktin.

Ai niin ja käytiinhän me tossa kerran taas vähän pulikoimassakin kylpylässä. Oli kyllä kivaa ja varais toi ihminen jo uuden vuoron mulle. Ja arvaas, se piilotti mun vesilelun vessaan kuivumaan ja luulee etten mä sieltä sitä löydä. Ja arvaas vaan toisenkin kerran oonko mä sen sieltä löytänyt?! Sama juttu muuten sukkien kanssa. Sukkiin liittyen täytyy kertoa yks sellainenkin juttu, että meillä kävi tossa kerran yks perhe mua rapsuttelemassa ja lapset mun kanssa leikkimässä. Oli kyllä tosi kivaa, kun kerrankin mun kanssa leikittiin tarpeeksi. Sit toi Kennelylituomari yritti piiloviestittää niille mun huonoista puolista laittamalla eripari villasukat jalkaan ja syytti, että mä oon ne toiset sukat niistä pareista johonkin kätkenyt. Ihme homma... tidiidii... hiphophipetihop-hiphiphiphipetihop... (viheltelisin jos osaisin)

Mä sain uuden, mustan verkkapuvunkin. En kyllä tykkää yhtään. Onhan se ihan style, mut parempi ois ilman mitään rättejä - ne on ihan tyttöjen juttuja. Paitsi ehkä se back-on-track, jota mulle on kans kaavailtu, mut ei mulla oo mitkään suuret odotukset senkään suhteen. No kyllähän mä noita verkkareita pidän, mut jos valita sais, niin hautaisin ne takapihan terassin alle. Sullahan on äippä ne kengätkin, onneks mulla ei oo sentään sellaisia.

Mut nyt mun pitää mennä tuhoamaan toi yks luu... Moikka! Ai niin pusuja supermonta!

-Nuno

Ei kommentteja: